Skocz do zawartości
NewsBot

Snapshot 21W38A Powrót podziemnych twierdz oraz telemetrii

Rekomendowane odpowiedzi

snapshto-21w38a-minecraft-1.18-intro.jpg

Po ostatniej dużej aktualizacji jaka się pojawiła w wydaniu snapshot 21w38a otrzymujemy znacząco mniej zmian ale jest też kilka nowości i powrót twierdz (stronghold) i telemetrii na potrzeby optymalizacji gry.
 
To już drugi snapshot dla aktualizacji Jaskiń i Klifów cz. II. W wydaniu 21w38a znalazły się głównie poprawki błędów, ale jest też kilka nowości i technicznych dodatków, jak osobny suwak odległości symulacji oraz zwiększona liczba wątków. Udało się przywrócić ponownie twierdze podziemne i generują się one już poprawnie.
 

Snapshot 21w38a - Lista zmian

UWAGA!!! - Ten snapshot nie jest nadal kompatybilny ze starymi światami, a sam zapis światów może czasami zajmować więcej czasu niż zwykle.
 
Nowości
  • Sprint nie jest już zakłócany, jeśli delikatnie ocieramy się o okoliczne ściany podczas sprintu.
  • Dodano nowy suwak w ustawieniach grafiki - simulation-distance
    ustawienie grafiki minecraft 1.18 simulation distance zasieg symulacji
    • byty poza ustawionym obszarem symulacji nie będą aktualizowane,
    • dzięki tej opcji można zwiększyć zasięg renderowania obrazu obniżając użycie CPU.
  • Dodano nowy parametr dla serwera w pliku server.properties - simulation-distance
  • Dodano telemetrie:
    • zaimplementowane tylko w zdarzeniu ładowania świata,
    • dane wysyłane są podczas ładowania świata dla jednego gracza lub łączenia się z serwerem dla wielu graczy,
    • zawiera następujące informacje:
      • identyfikator programu uruchamiającego,
      • identyfikator użytkownika (XUID),
      • identyfikator sesji klienta (zmienny przy restarcie),
      • identyfikator sesji światowej (zmienny w zależności od obciążenia świata, do ponownego wykorzystania w późniejszych wydarzeniach),
      • wersja gry,
      • nazwa i wersja systemu operacyjnego,
      • wersja środowiska uruchomieniowego Java,
      • jeśli klient lub serwer jest zmodowany (te same informacje co w dziennikach awarii),
      • typ serwera (pojedynczy gracz, Realms lub inny),
      • tryb gry.

 

Zmiany
  • Ruda miedzi generuje się do poziomu Y = 95 i została zwiększona jej ilość.
  • Ruda lazurytu tworzy się podobnie jak inne rudy, zamiast się rozprzesrzeniać.
  • Teraz różne zadania w tle, w tym generowanie świata, są wykonywane w puli wątków w tle.
    • Rozmiar puli wątków jest równy Ilość dostępnych rdzeni CPU - 1.
    • Maksymalna liczba wątków to 255, a nie 7. Ten limit może zostać przesłonięty przez parametr Java max.bg.threads.
  • Poprawiono ponad 17 błędów z wcześniejszych wydań gry.

 

Przeczytaj cały wpis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   (0 użytkowników)

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Główny

Główny

Wprowadź swoją nazwę

×
×
  • Dodaj nową pozycję...